Visita del Col·legi Japonès de Barcelona

Dimarts 19 de gener de 2016, 9h del matí, entrem a l’escola com cada dia. Anem fins a la classe tot parlant amb els companys, ens traiem jaquetes i deixem la motxilla penjada al penjador de fora, al passadís. Avui, però, no entrem ni ens asseiem a taula com cada dia: avui tenim una visita especial. Vénen gairebé una trentena de nens, nenes i professors del Col·legi Japonès de Barcelona, situat als afores de Sant Cugat, a visitar-nos!!!

Com és tradicional de cada any, els grups de cinquè/sisè d’ambdues escoles fan una visita recíproca i es proposen diferents activitats culturals. Durant el trimestre anterior, el passat 19 de novembre, nosaltres vam passar un dia al Col·legi Japonès, on ens van explicar trets de la seva cultura, com per exemple la llengua nipona, el nihongo, o activitats típiques com la tècnica de plegament de paper per aconseguir diverses formes conegut per origami.

Avui ens visiten a nosaltres amb l’objectiu de conèixer millor la cultura catalana i la nostra ciutat. Des de fa dies, nosaltres hem preparat diferents activitats a classe per poder explicar quins són els nostres productes gastronòmics més populars, les nostres tradicions, llocs emblemàtics de Catalunya i de Sant Cugat i algunes activitats que estem duent a terme durant aquest curs.

El primer que hem fet ha estat dividir-nos en tres grans grups. Jo us explicaré el que ha estat fent el grup de color vermell. Primer de tot, ens hem posat el nostre nom escrit a la solapa per tal que els nens i nenes ens puguin identificar i coneguin com s’escriu cada nom. Recordem que els nostres idiomes provenen d’arrels molt diferents! Cap a dos quarts de deu, ha arribat tot el grup i li hem donat la benvinguda a la sala música, on la Joana i l’Anna li han agraït la seva assistència.

Un cop allí, hem aprofitat la sala per explicar alguns punts d’interès que hem cregut importants.

De Sant Cugat i voltants:

Els capgrossos de Sant Cugat. Els hem presentat en Joan i la Marieta, els gegants que viuen al Museu del Monestir i van ser creats per Joan Tortosa. En Joan i la Marieta fan més de 7 metres d’alçada.

IMG_5283
Arxiu Nacional de Catalunya. L’arxiu va ser creat el novembre de 1980 per un decret del Govern de Catalunya per guardar-hi documents històrics i importants del nostre país.
Casa Maristany. Actualment, alberga el restaurant Viena. Aquest edifici de principis del segle XX era una casa d’estiueig que forma part del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
L’Ajuntament de Sant Cugat. Antigament, estava situat molt a prop de la nostra escola, a la plaça de Sant Pere. Després es va traslladar a la plaça Barcelona i ja fa uns anys que està ubicat a la rambla del Celler.
L’ermita de Sant Medir. Coneguda ermita romànica que està a la serra de Collserola, a la vall de Gausac, a prop de l’antic camí romà d’Egara (Terrassa) a Barcino (Barcelona). S’hi fan diferents aplecs, essent el més important el del 3 de març, quan se celebra la festa de Sant Medir.
Tibidabo. És el cim del Parc Natural de la Serra de Collserola i està situat a prop de Vallvidrera. Hi ha l’església del Sagrat Cor i el Parc d’Atraccions del Tibidabo.

De Barcelona i de Catalunya:

Camp Nou. El Camp Nou, on juga el F. C. Barcelona, va ser construït entre el 1954 i el 1957. El van projectar els arquitectes Francesc Mitjans Miró i Josep Soteras Mauri, que comptaren amb la col·laboració de Lorenzo García Barbón.
Palau de la Generalitat. Va ser creat a principis del segle XV i el van acabar a mitjan segle XVII. Els arquitectes van ser Marc Safont, Pere Joan, Mateu Capdevila i Pere Blai. El Palau és la seu de la Presidència i el Govern de Catalunya.
La Muntanya de Montserrat. El massís de Montserrat va emergir del fons marí enmig de cataclismes geològics fa uns 50 milions d’anys i es va anar formant per còdols i materials més pastosos. Montserrat és un lloc de culte en la vida espiritual catalana. En el seu monestir (segle XVII-XVIII), encara hi viuen monjos. El 1987, es va declarar el Parc Natural de la Muntanya de Montserrat.
Estadi Olímpic. L’Estadi Olímpic de Barcelona Lluís Companys està al carrer de l’Estadi Olímpic. Mesura 105 x 67 metres. Es va fer en homenatge al president de la Generalitat de Catalunya Lluís Companys, afusellat per la dictadura franquista. L’arquitecte va ser Pere Domènech i Roura.

I d’altres indrets i costums. Un cop hem acabat totes les exposicions, que hem hagut de fer en anglès i castellà, hem fet un ball de bastons (“El Virolet Sant Pere”) i d’altres activitats.

Cap a les 10:30 h, ens hem trobat tots tres grups a l’entrada de l’escola.

Allà, ens esperava una taula plena de menjar per compartir: pa amb tomàquet, embotits, truita de patates, pastissos, coques, entrepans, tortells… i d’altres delícies que han preparat les nostres famílies!

IMG_5338

L’esmorzar ha estat molt profitós, hem estat parlant molt i hem aprofitat per fer alguna entrevista amb nens i nenes del Col·legi Japonès.

IMG_20160119_104107

IMG_20160119_104130

La Namie, de cinquè curs, és una nena que ha viscut sempre a Sant Cugat, però el seu pare és d’origen japonès. El Ren, de sisè, és un nen que va venir del Japó de petit i fa sis anys que viu a Sant Cugat. I per últim, el Kai, també de sisè, és un nen que va venir fa quatre anys del Japó. A tots tres, els hem preguntat si els havien agradat les activitats que havíem fet i tots tres ens han dit que sí i s’han mostrat molt contents i amb molta gana!

Per acabar, ens hem tornat a dividir en grups i el nostre ha anat a l’aula d’anglès per fer un taller de plàstica. Aprofitant que el trimestre passat vam celebrar la Setmana de la Ciència, els hem proposat de fer un calidoscopi, mentre nosaltres hem aprofitat per avançar amb el teler que estem treballant aquest trimestre.

I al voltant de les 12:30 h, ha finalitzat la visita i l’Eric i el Biel han estat els nostres representants per acomiadar-se del grup japonès, que ha marxat molt content d’haver vingut a veure’ns.

Aquesta és una de les activitats que més ens agrada perquè amb l’intercanvi tenim l’oportunitat de conèixer i aprendre d’una manera diferent la cultura japonesa i exposar-ne la nostra.

 

Oriol Garcia Bonet, amb la col·laboració de Maria Sánchez i Jana Claraco, de 5è A. Fotos d’Alícia Arcalís, professora de 5è, i de Rus Moya, mare de 5è